Ocak 06, 2015

Vee 2015'i de gördük





Bir zamanlar 2000 yılının hayalini kurar, vayy 32 yaşında olacağız derdik, ya da ben derdim :) 30'lar geçti,40'lar bile bitiyor. Aman 30,40,50 rakamlarla yok işim.
Buz gibi bir havada Roma'da  girdik yeni yıla, tepede havai fişek gösterisini seyretmek meşhur ayağına 1970'lerden kalma bir lokantada girdik. Biz 2015'e değil, 1975'e girdik sizin anlayacağınız İtalyan şantörün şarkılarıyla. Ama mekan bahane dostlarla olmak şahane.
Ertesi gün yeni yıl için süslenmiş Roma sokaklarındaydık, biz ve yaklaşık  yüzlerce Türk. Bir ara duyduğum herşeyi anlayınca allahım söktüm bu İtalyancayı bile oldum.
Kestaneci bile sanki bizimkiyle aynı ama biraz daha süslücesi. İlk bulduğumuz pizzacıya attık kendimizi çok acıkınca, o da ne ahçısı Maraşlı , pizzalar hafif pide tadında. Ama şaraplar bayağı bir İtalyan.





İspanyol merdivenlerinde kalabalık toplanmış etrafta aryalar uçuşuyor yılın ilk gününde,biraz kenarından takılıp klasik alışveriş turuna başladık. Ama artık eskisi gibi değil, nereye gidersen git aynı markalar. Aynı mağazaları her hangi bir şehirde gezip, üstüne yine bilinen kahvecilerde kahve içebilirsin.






Vatikan ziyareti, birbiri ardına sıralanmış dört sıra sütun tam da bu noktadan bakılınca tek sıra görünüyor, ama ben bu arada aşkı çekmişim , bakınız ortadaki yeşil montlu adam nasılda sarılmış sevgilisine.



                                                                                                                                     


Sırada bu taş gibi yakışıklı var, nemi yapıyor ? Tarihin ilk selfie'sini çekiyor tabii ki, bu espiri pek bi sempatik rehberimize ait.Burası gerçekten çok büyük bir müze, dünyanın dört bir tarafından getirilmiş heykeller ve eşyalar süslüyor etrafı.

Vatikan'ın avlusu oldukça kalabalık, eğer rehberli turlara katılmazsanız müzeyi görmek için 3-4 saat kuyrukta beklemeniz gerekiyor. Bizi yolda yakalayıp Türkçe bizi ikna etmeye çalışan İranlı rehbere inanmayıp avluya kadar gittik ve kuyruğu görünce geri dönüp rehber almak zorunda kaldık hemen hemen her dilde rehber bulmak mümkün.
Son bi not, bu pek bi şık vatikan askerlerinin İsviçre'den olduğunu öğrendik, hepsi bekar ve 40 yaşına kadar evlenmelerine izin yokmuş. 40 yaşında emekli oluyorlar ve yine rehberimize göre hayat zaten kırkından sonra başlıyormuş.
2015 böyle başladı, bol gezmeli, pek kahkahalı, dostlarla birlikte, niyetimiz böyle devam etmesi ve herkese huzur, sağlık, bereket ve mutluluk getirmesi.

1 yorum:

  1. Yaşınızı göstermiyorsunuz gördüğüm fotoğraflardan onu çıkardım. Harika bir yeni yıl olmuş Roma iyi fikir o selfie çeken heykele çok güldüm :) Bolca Moskova postları bekliyorum sizden yazılarınızı görünce çok sevindim :)

    YanıtlaSil